Alla inlägg under november 2012

(Y)

Av Lina - 28 november 2012 20:21

Heejjssaan alla! <3

Idag har jag haft det bra!

Det räcker med ett vanligt skrivhäfte!

 

Jag har har varit med Linnea, Sanna idag på skolan!

 

Sitter nu här och försöker blogga om någe vettigt! Inge bra resultat! XP Men ja, sitter här med min Plupp!

 

Men jag hade inte så mycket mer "intressant" att berätta! men har en liten början på en berättelse! Innehåller svordomar och sådant sÅ! <3 Bara så ni vet älskar jag att läsa om mord, misshandel, våldtagningar osv!! MEN DE E' FNEMEJ INTE ACCEPTABELT!!

 

"Jävla hora!" Orden ekade i mitt huvud. Om jag bara kunde ha varit lite försiktigare.. Inte varit så dum att jag bara började klä av mig utan att se mig för.. De va där på fem sekuder, jag hann inte reagera.. De slet och drog i mig, höll för min mun, drog mig in till bastun och.. Jag vill inte ens tänka på det! Hur kunde de? Jag har väl inte gjort dem något? 

-Va det kul i bastun? Hampus breda flin och irriterande röst.

-Käften... Min röst lät inte lika hotande som jag hoppades...

-Du kan inte tvinga mig! Va det skönt? Va? Va? Va?

-MEN KÄFTEN DIN JÄVLA BÖG! Rösten bar knappt men jag fick in en smäll!

- Va fa... DE HÄR SKA DU FÅ IGEN FÖR DIN JÄVLA HORA! 

Jag var redan en bit där ifrån med bultande hjärta och gråten i halsen. En bit bort vågade jag stanna, jag kollade tillbaks, han höll handen för mun och pratade med någon i telefon. Jag tog posten och sprang dne biten som var kvar.

 

Snyftande tar jag mig genom dörrn' och låsr den efter mig. Slänger av mig mina kängor och hänger upp den turkosa skitiga jackan. 

-Hallo? Inga svar, ingen hemma, skönt! Jag kollar igenom posten. Reklam, räkning, reklam, reklam, tidning, ett brev? Till mig? Jag går upp för trappan och lägger brevet i mitt nattusbords låda. Jag ringer Linnea.

- Ja, hej det e' Linnea?

- Hej det e' Matilda.. Min räst bär knappast..

-Men gumman vad har hänt?? Då kom tårarna...

 

 

 

Vad tycker ni? Lite seg ibland? Tag gääärna emot tips! <33

 

Kraam Lina!! <33

Av Lina - 26 november 2012 21:58

Heejjssaann!! <33

Vi håller på att fixa lite i köket så vi åt ner på Grillen idag!! :D de blev kebab och strips!! Fanta exotic.. :) mm... Den e' god den!!

Det här inlägget blir nog inte så långt eftersom jag ska sova nu!! ;P men Aja.. Jag gillar inte äppelkaka!! Kan vara bra att veta? Jag gillar inte heller saffran, lussekatter, glögg, blåbär, lingon, osv!! Jag är lite halvt kräsen av mig, men inte ibland!! Då kan jag äta typ vad som helst!! :)


Eww.. Blä... Haha, fick en känsla av att jag hade sniglar på halsen!! XD Imorron!! Då!! Då vet jag inte vad som händer!! :D

MEN NÄSTA VECKA!! DÅ,DÅ JVLAR!! Näe.. Men lite halvt!! ;)<33

Men ska sova, Nattis på er alla!! <33

Kram Lina!!<33

Av Lina - 26 november 2012 18:35

Heejjsaan alla! <3

 

Den här texten kanske blir lite tråkig så jag tänkte slänga upp en berättelse jag skrev på skolan förut!

 

Mordet Vid Glen!

 


Klass sju åkte som vanligt upp till Glen för att kolal på renslakt. Alla var peppade, förutom Felix. Han avskydde det! Bara stå där och kolla på när de smärtfritt, snabbt och enkelt slaktr renarna. Kan de inte typ, låta de kämpa lite och sedan hugga av huvudet när de ligger på backen, så att det blir lite mer action! Suck... Aldrig något kul får man ha... Dagen gick och alla tyckte om det, utom Felix förstås. Kvart i två är klockan, bussen går om fem minuter. 

- Man va fa... Felix hade glömt sin mössa vid slaktar bordet. Felix sa till läraren och sprang iväg. Tio minuter gick men Felix hade inte kommit tillbaka. Alex, Valire och Andy gick iväg och letade efter honom. De dröjde inte länge innan de vid bussen hörde skräckslagna skrik från slaktar bordet, alla sprang dit. Där på bordet, bredvid en vit och en brun grå ren, låg Felix med avkapat huvud. Det låg en lapp på honom där de stod "Ja, visst blev det lite mer action nu?"

 

Waow... Det gick ett sus genom bussen. Sen började alla prata i mun på varann om hur de ska bli uppe vid Glen, vissa sitter och spelar eller lyssnar på musik. 

-Trams sådant händer inte, har aldrig hönt och kommer aldrig att hända! Tänker jag högt för mig själv. Vi åkte buss i en och en halv timme innan vi var framme. 

 

Väl framme går allt bra, det är tråkigt, men det går bra. Allt e' bra de kollar på renarna, när de slaktar dem och testade på lasso. "Nä, de ska allt få sig en överraskning!" tänkte jag.  Vid lunch gick alla tillbaks till bussen och plockade fram sin matsäck. "Nä, nu ska de allt få sig sin överraskning!" Jag ropar till fröken Lenah att jag glömt mössan vid slaktbordet. Jag ropade så att alla kunde höra och de började genast babbla. Jag springer iväg och gömmer mig bakom den lilla ladan brevid slaktbordet. 

 

Efter en stund hör jag hur fröken Lenah säger åt alla att gå och leta efter mig. Jag skrattar tyst för mig själv. Jag hör hur de börjar springa runt, ropa och leta efter mig. Eftere en stund börjar de viska att jag kanske blivit tagen av Felix, för jag var ju den ända som inte trodde på berättelsen. Nu kan jag inte hålla mig längre, jag springer fram bakifrån det lilla ladan, viftar med armarna och börjar skrika " DET VAR FELIX!! HAN VAR DÄR!!" Alla stannar upp, tittar sig omkring och nörjar skrika och springa runt i rena paniken! Jag börjar fnissa, och bryter ut i ett asgarv! "HAHA! TRODDE NI VERKLIGEN PÅ DET!!??" Lyckades jag få ur mig i ett uppehåll av mitt hysteriska skratt. Jag är tvungen att sätta mig ner och hålla armarna om magen, SÅ MYCKET SKRATTAR JAG! 

 

De stannar upp och kollar på mig med både arga och panikslagna ögon. Alla börjar gå till baka till bussen och säger "Haha, nu va du väl rolig" eller "Men moget då!". Halvvägs tillbaka kommer jag på att jag faktiskt hade glömt min mössa där borta. Jag sägger till fröken och att det är sant den här gången. Jag springer tillbaks, men.. Min mössa låg ju här..?? Alla har gått och fika, så jag är ensam här. Jag går runt den lilla ladan och letar. Men den finns inte där iheller. Så jag går in i den lilla ladan. Där inne står en man, jag misstänker att han är en av samerna.

 

"Ursäkta men..." Hinner jag bara börja innan han vänder sig och och hans huvud faller av. Jag skriker inte, utan står bara där, förlamad utav choken och stirrar på den huvudlösa personen och sedan in i de avhuggna huvudets livlösa bruna ögon. Äntligen får jag styr på mina ben och börjar backa... De livlösa ögonen börjar förfölja mina rörelser. Jag skriker, dörren slår igen, jag vänder mig om och börjar banka och försöker få upp dörren, men det går inte! Den huvudlösa kroppen börjar närma sig mig. Den griper med händerna efter mig, jagade mig intensivt. Jag kände tillslut att jag var fast och hur kniv bladet sakta skär igenom min hals. Jag skriker inte, bara står där och känner hur min kropp täcks med blod och mina sista andetag gå ur mig..

 

 

Hoppas ni gillade den!! <33

 

Tar gärna emot kritik!!

 

Ha det bra kram Lina!!<33

Av Lina - 25 november 2012 18:16

Heeeejsaaann!! <33

 

Jag heter Lina och är 12 år. Jag fyller år den 9 December och har ett ganska "normalt" liv. Jag gillar rappa, sjunga, hundar, spela gitarr, Marilyn Manson, Nomy, sudoku, läsa och skriva. Jag är väl lite egen till sättet och lyssnar och pratar gärna! <3

 

Jag har försökt med några bloggar tidigare men de har bara slutat med att jag glömt, orkat eller helt enkelt skitit i att blogga! Men ska försöka lite bättre här. :))

 

De som gjorde att jag valde namnet TheDarkSidesRainbow är att jag kan vara väldig deppig, lyssna på rock (tex Marilyn Manson) men de syns inte på mig. Jag är väldigt glad till sättet och jag tror att jag är ganska färgstark i personligheten hos de jag vågar vara med! <33

 

Jag tänkte blogga om livet, skolan, bilder, musik och sådant! <3 Jag är inte speciellt bra på att blogga men får väl ta och skärpa mig på det! ;) Det lär nog bli en hel del historir och berättelser, då jag älskar att hitta på sådnt. Om jag läser läser jag helst om serie mördare eller sådant. En bok ska vara spännande, läskiga, inte förutsägbara, ibland tjejiga (beror på humöret jag e' på ;) )  och lite humor. Jag har lite bok tips då, afrodite böckerna (skrivna av Ritta Jacobsson), Döden i dina ögon ( ettan är sjukligt bra!! Håller på med tvåan) och Skamfläck och 14 år till salu! Riktigt bra böcker! (Y) Tänkte skriva en liten berättelse jag skrev förut, men de får bli senare. :))

 

Hur ser jag ut?? Ja, jag är 147 cm lång(kort), blå, grå, lite gröna ögon, blont hår, lite kraftig men inte så mycket. Singel, okysst, oskuld, haha XD <33 Ni ska få en fLumm bild på mig sedan! :D 

 

Jag är ingen "beliber", "munther" eller direction eller så! Jag är väl lite mer allT! Jag gillar den mesta musiken. Jag lyssnar på allt. Eller.. ja, nästan allt! ;P Jag gillar väl Nomy, Marilyn Manson och lite sådant! :U :I

 

De var lite från mig! <3

 

Ktram // Lina!!<33

 

Ps. Här kommer bilden! <33

 

 

 

 

Ha de bra! <33

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hejsaan alla! Jag heter Lina och är 12 år! Det är jag som driver den här bloggen. Hope U Enjoy it! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards