Alla inlägg under december 2012

Av Lina - 25 december 2012 14:17

Hejsan och go' jul!

Förlåt att jag inte skrev igår, men på julafton är man ju med familjen! <3
Ja, men senare idag eller imorgon ska ni få en fortsättning som en liten julklapp! :3
I julklapp fick jag 2 regnbågsgarn, 1 par stickor till garnet, ett par hörlurar, 2 stycken ritblock, 2pack pennor, 1 pack skuggsaksimojjser, två armband, en tröjja, 2 par strymbyxor/tights och pengar! <3
Jag hade en bra julafton! Och vet ni vad? Jag har bestämt mig för att INTE äta så mycket julgodis och sånt i år och ha godis förbud i MINST 1 år! Igår när vi hade allt fram dukat tog jag bara 3 småååå saffranstryfflar, en kola/knäck, och en chokladbit ur aladdin asken! De va typ 4/11 och jag brukar ära typ 153275258/11 Näe men fler av några olika! X3

Jag har ritat en del, stickat, lyssnat på musik, sjungit och sånt! :3 Jag har även varit med Felicia och Sanna! <3

Ja, det här med julbord, på tal om regnbågar, så har jag ALDRIG någon fisk på min tallrik! Det är snuuuuusk! Jag gillar inte heller glögg eller saffransbullar! URSH!


Ja, men de va väl det jag ville säga! <3 ha ett bra lov! Ät lagom med godis och skratta mycket!
Kram Lina!!<3

Av Lina - 19 december 2012 10:46

Hejsan alla! <3


Jo, tänkte kanske börja på en fortsättning! <3


-Erik, hej! Erik!? hur fan kunde det vara Erik!? Jag vill springa, men kan inte röra mig. Jag vill säga till Linnea,men får inte fram ett ljud!

- Ska ni också med bussen?  Till stan va? Dit ska jag med! Vi kanske kan hänga? Jag greppade tag om Linneas arm och klämde åt. Jag lyckades dra henne närmare mig.

- Linnea, viskade jag, det va han, Erik, i bastun! Jag fick äntligen fram en svag röst.

- Men, va inte fånig Matilda, det kan inte vara han?

- Men rösten, den är samma som i minnet..

- Är du säker? Linnea lät lite osäkrare nu.

- Så, vad säger ni? Erik log, det fick mig bara att må dåligt. Hur kunde han le efetr det?

- Ehm... Nej tack, vi ska ha tjejkväll ikväll! Linnea räddar situationen.

- Okej då.


Vi klev på bussen och satte ossi ett säte i mitten utav bussen. Erik satte sig lite bakom oss. Bussen åkte och vi började prata.

- Men ska vi gå och äta direkt?

- Nej, kan vi inte gå till gamla parken först? Det är ju så fint där nu runt sju tiden!

- Okej då!

Jag fick en käsla av att någon stirrade på mig och lyssade på vad vi sa..


Tyvärr hinner jag inte skriva mer nu börjarklockan snart! <3


Kram Lina!!<3<3

Av Lina - 12 december 2012 10:42

Hejsan frejsan allihopa!


Förlåt att jag inte kunnat blogg, men hela förra veckan var fullt upp! Jag åkte till Ronneb, såg maskinen och åt svin god pizza! :3Tåget tog ca 13 timmar och jag bytte tåg tre gånger! Östersund-Stockhom, Stockhom-Hässleholm, Hässleholm-Ronneby! Jag hade jätte roligt och tycker att alla borde åka dit och se arkitektturen (tror jag det heter, men jag menar husen och det! ) i ronneb! Det var stört fint!<3 Men ja, nu sit´ter jag på skolan och tänkte blogga då vi har rast till... Om typ 25 min! :I


ALLA borde skaffa en tanke bok! Där kan du skriva vaaaaaad du vill! Det är som en dagbok utan lås! :) Haha, de går att fråga på skolan om man kan få ett linjerat häfte! Jag har hunnit skriva och rita i det! Jag fyllde år i söndags och ni får bilder påvad jag fick sedan! Jo, jag ska skriva mer på berättelsen!


Tårarna bara rann och rann samtidigt som jag förklarade allt för Linnea. Jag tänker inte vad jag säger, bara slänger ur mig det jag kommer ihåg och tänker på!

-Men gud, Matilda! Varför har du inte sagt något tidigare? Linneas röst var upprörd och nästan gråtfärdig.

-Jag... Jag... Jag vet inte... Varför hade jag inte sagt något innan?

-Vad sägs om att vi går ut och äter pizza ikväll? Och försöker tänka på annat en stund? Det är någor med kla´ngen i Linneas röst som gör att man inte bara kan säga nej!

-Okej, visst...

-Kan jag komma till dig nu? Jag kan cyckla!

-Okej! Vi syns snart!

-Hörs!

Äntligen.. Äntligen någon jag berättat allt för, och inte de där ryktet om att jag ville ha betalt och så... Vi skulle ha kul ikväll! Det har jag alltid när jag är med Linnea!

-Mamma kommer inte hem förns nio, och Oliver är hos pappa i stockholm... Jag tänker ofta högt för mig själ. Det har jag alltid gjort.


Linnea kom efter 5 minutet. Jeans jacka och en stor väska!

-Går det bra att jag sover här? Mamma och jag är inte riktigt bästisar nu. Linnea hade precis gråtit, det syntes i ögnen och hördes i rösten, den var svajig.

-Ja, det är klart! Kom in!  Linnea klev in och tog av sig de leriga svarta conversen och ställde de bredvid mina leriga mörkblåa convers. Vi gick direkt upp på mitt rum och satte igång. Valde kläder, lyssnade på Marilyn Manson och tog hårkritor och slingade och färgade luggen. Kajal, marcara svart ögonskugga, klart! Vi så oss i spegeln och log.

-Herre gud va snygga vi e', Matilda!

-Ja, herre gud!

Va sprang ner och plockade fram de svarta skin jackorna som fanns Linnea tagit med sig! leriga convers och så stack vi. Jag låste dörren och vi sprang till busshåll platsen, fem minuter kvar! Vi hann precis. Andfådda stod vi och pustade när bussen kom runt hörnet.

-Men hej Matilda och Linnea. Den rösten... Inte den rösten, det var han! Han i bastun!



Hoppas ni vill läsa fortsättningen! <3


Kram Lina!! <3<3

Av Lina - 4 december 2012 23:45

Heejjssaann alla!! :3

Jag ligger i sängen nu och skriver i från en IPod! :3 jag har upptäckt att jag gillar rita profiler, varulvar och halva ansikten! ;3 ungefär! Jag målar lite de jag kommer på men nu e' de jag målat den senaste tiden! ;)

Det här inlägget kommer väl inte handla om sååå mycket, tänkte mest ladda upp några kort på mina "fina" bilder, jag är inte så duktig och inte riktigt klar med dem! :3 men ändå! Det kommer bli mycket bilder men jag skyllde kunna ladda upp sådan här bilder jag tagit mellan också? Eller vi kör på de "slutliga" bilderna! <3

Bilderna kanske inte blir så bra kvalitet på !! Ehm...............................................
........ Jo just de! :3 jag har börjat på en varulvs kropp ! Men jag har inte gjort huvudet än! D: hur ska huvudet vara? Bara varulv, ylande tjej? Behöver tips här! <3

Kram Lina!!<33

Presentation

Hejsaan alla! Jag heter Lina och är 12 år! Det är jag som driver den här bloggen. Hope U Enjoy it! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards